Vážení rodiče a přátelé školy,
dovolte mi, abych se vyjádřila k událostem, ke kterým došlo dne 28. 4. 2023.
V tento den jsem byla odvolána z pracovního místa vedoucího zaměstnance, a to zástupkyně ředitelky školy. Důvod mého odvolání mi nebyl sdělen. Zaměstnancům školy pak bylo oznámeno, že je to pro vzájemný nesoulad.
Je pravdou, že komunikace mezi mnou a paní ředitelkou nebyla dobrá od samého počátku. Paní Mgr. Fabiánová byla Radou města jmenována na místo ředitelky školy dne 26. 10. 2022 s účinností od 1. 2. 2023. V tomto období navštívila paní Mgr. Fabiánová školu celkem dvakrát, takže jsme mohly úzce spolupracovat až od února.
Vzájemná komunikace mezi mnou a paní ředitelkou však byla minimální a probíhala pouze v nezbytně nutných případech. Obě jsme pracovaly samostatně, plnily jsme si své povinnosti zodpovědně a svědomitě. Snažila jsem se s paní ředitelkou opakovaně promluvit a navázat lepší vzájemnou spolupráci, ovšem bez úspěchu.
Dne 28. 4. si mě paní ředitelka zavolala ke společnému jednání do ředitelny. Když jsem se dostavila, byl v ředitelně přítomen i pan Ing. Koptík – tajemník města. Paní ředitelkou mi bylo předloženo odvolání z funkce zástupce ředitelky školy. Tento krok je plně v její kompetenci a uvedený dokument jsem bez váhání podepsala. Následně mi byla nabídnuta změna dalšího pracovního zařazení a to na pozici učitele s týdenní pracovní dobou 10,9 hodin (úvazek 0,2727). Reagovala jsem, že uvedenou nabídku nepodepíšu, protože mám smlouvu v plném úvazku na 40 hodin týdně. Paní ředitelka uvedla, že se radila s právníkem a předložený návrh změny zařazení musím ten den podepsat.
Odpověděla jsem, že bych se o svých dalších krocích chtěla taktéž poradit s právníkem. Paní ředitelka souhlasila, ovšem s dovětkem, že uvedený dokument musí být dnes podepsán.
Právnické služby jsem do této chvíle nikdy nepotřebovala a nebylo v mých možnostech sjednat právní konzultaci ještě v tento den. Po uvědomění, že je nabízený úvazek pro mé další fungování ve škole zcela nepřijatelný z profesního i lidského hlediska, jsem navrženou pracovní pozici odmítla. Následně mi paní ředitelka sdělila, že pro mě v takovém případě nemá práci a byla mi předána výpověď. Dále mi bylo předloženo nařízení čerpání dovolené a výpověď dohod o provedení práce, které jsem již nepodepsala. Pan Ing. Koptík uvedl na dokumenty poznámku, že jsem je odmítla podepsat. Následně mi bylo paní ředitelkou sděleno, že mám odpoledne při odchodu ze školy odevzdat všechny klíče, neboť by „nerada po víkendu přišla do práce a našla prázdnou kancelář“ s dovětkem, že od 2. 5. 2023 již nemám chodit do práce.
Reagovala jsem svoláním všech učitelů, abych je informovala o tom, co se stalo. Zaměstnanci školy vyzvali paní starostku i místostarostku, aby jim přišly sdělit stanovisko zřizovatele školy k této situaci. Vedení města vyjádřilo podporou k rozhodnutí ředitelky školy, jež je plně v její kompetenci.
Na základní škole T. G. M. Hodkovice nad Mohelkou jsem pracovala od 9. 4. 2010 a od 1. 8. 2017 vykonávala funkci zástupce ředitele. Ve funkci jsem spolupracovala celkem s třemi řediteli. S paní ředitelkou Mgr. Fabiánovou necelé tři měsíce (od 1. 2. 2023).
Tímto jsem se Vám snažila předat své stanovisko o nastalé situaci.
Z celého srdce chci poděkovat všem, kteří jsou mi oporou v této nelehké době, ať už to jsou žáci, rodiče nebo kolegové. Velice si vážím jejich podpory a náklonnosti. A věřte, že jsem se snažila vždy myslet na to, aby byli spokojení učitelé. Protože jenom spokojení učitelé dokáží spokojenost přenést na své žáky.
Ing. Ivana Drozdová
V Hodkovicích nad Mohelkou dne 30. 4. 2023